Friday 29 June 2012

KETAWA DAN AIR MATA

ASSALAMUALAIKUM THERE : D

oke. before aku merapik dengan panjang lebar sampai korang pun tak nak bace , aku nak tanye korang. Pernah tak korang rase sedih tiba2 ?? and tak sampai 2 minit korang boleh je gelak ngan kawan2 korang ?? kadang2 aku pun curious gak. ade jugak manusia KETAWA sampai keluar AIR MATA ?? (tak sedar dirisendiri gelak pun macam tu).. nak kata AIR MATA tu adik kepada KETAWA yang sentiasa  jadi ubat untuk AIR MATA gembira tak jugak . Tapi korang nampak tak AIR MATA dengan KETAWA tu macam adik beradik . aku rase ye kot. KENAPA aku cakap cmtu ?? suka hati aku la. aku yang rase. kalau korang taknak rase macam tu, depend on korang la. Pendapat orang kan lain-lain. 

act aku pun tak tahu nak cakap ape pasal KETAWA dan AIR MATA nie. tapi rase nak update gak blog nie. so aku pun tulis la bnde merepek nie. harap korang tak bosan. 

bak kate orang hidup macam roda. kejap naik kejap turun. hidup jugak macam cuaca. kejap panas, kejap mendung kejap hujan kejap ribut kejap petir kejap guruh. macam2 la. tapi kita kena ingat sesuatu, mungkin apa yang jadi kat kita sume ujian dari ALLAH. kadang2 ALLAH bagi kita gembira. tapi kita tak sedar sebenarnya tak sampai 5 minit kita gembira mugkin ada musibah yang akan jadi. 


tapi kita kena kuatkan hati
dan pesan pada hati masing2
ujian ALLAH 
tanda ALLAH sayangkan kita
keluarnya AIR MATA tidak bermakna kita sedih
kita menangis jugak tak bermakna kita LEMAH
its bcoz you've been strong for too long
dan KETAWA tidak bermakna seseorang itu gembira
tapi ketawa tanda kita tahu untuk kawal perasaan kita
so korang mesti alert dengan kawan2 korang
jangan jadi sahabat kalau sahabat kita sedih pun kita tak tahu
sampai mase kita nanti
confirm takde sape nak tanye
MAHAP kalau kasar sangat
tapi itulah hakikatnye


SOMETIMES ALL YOU CAN DO IS LAUGH,TO KEEP YOURSELF CRYING

AND PLEASE BE HONEST WITH PEOPLE WHO LOVE YOU

SMILE TO ME, AND I WILL SMILE BACK TO YOU :)


No comments:

Post a Comment