Friday 7 December 2012

BARU KAU TAHU LIFE TU APA

ASSALAMUALAIKUM

First of all , entry aku kali ini takde kena mengena antara hidup dan mati . sekadar ingin berkongsi apa yang aku tengah rasa sekarang . seriously ikhlas dari hati aku , aku malas tersangat sangat sangat sangat nak update blog aku nie . tapi aku rasa nak menaip walaupun aku dah puas menaip untuk buat paperwork . sebelum nie buat paperwork , 'cincai boncai' hantar kat HEP , then lulus . but now , baru aku tahu buat paperwork yang sempurna tersangatlah susah. Kena tapis dengan Pegawai Pembangunan Pelajar dulu . Tapis dan tapis dan tapis sampai la kau punye bajet untuk program cecah underground baru lah boleh proceed . 

Pesanan kat adik adik di luar sana *macam la kakak sangat , nanti dah masuk Universiti, jangan jadi pasif ehh . korang join je apa-apa program . Semua tu pengalaman yang korang akan bawak keluar nanti . kalau korang cari kerja pun , dia minta pengalaman . Kalau korang dah tua , orang dah tak tanye dah result UPSR kau bpe , PMR kau, SPM kau dulu dapat bpe :) 

Allah dah bagi setiap manusia 24 jam . so , takde alasan tak sempat . kalau semua orang cakap tak sempat , alamat Universiti korang kaku dan membisu la jawabnya sebab takde sape sanggup untuk manage event . pandai-pandai la bahagi masa . insyaAllah , akan dipermudahkan segala urusan kalau kita bergantung pada Yang Esa. 

# pengalaman itu mengajar erti kehidupan . 


No comments:

Post a Comment