Friday 8 February 2013

Terbinanya Sebuah Masjid

ASSALAMUALAIKUM ..

Ini bukan kisah dongeng . dan ini juga bukan rekaan semata-mata . Ini semua kisah benar . Kisah yang datang dan pergi tetapi akan diingati sampai ke mati . ini kisah dari mata turun ke hati .

aku bukan nak bermadah helah tapi ini lah yang aku nak sampaikan . *amende la kau merepek ni Miza oooii . ok . stop here from membebel seorang diri . My title for this entry like erhhh . KENAPA ?? KENAPA ?? KENAPA ??

ceritera bermula ...
member aku whatsapp aku selepas lama mendiamkan diri . Agak terkejut di situ . ok . lupakan hal aku dan dia . baca apa yang kami bicarakan .

dia  : kau kenal ****** ???
aku : kenapa ??
dia  : Dia pelajar UiTM pilah kan ??
aku : kos ape ?? UiTM Kuala Pilah memang kecik tp bergantung popular ke tidak budak tu kat sini.
dia  : kos ********.
aku : kalau kos tu, susah sikit . sebab tak kenal sgt (dalam hati aku, asal la dia tnye pasal budak tu -.-)
dia  : dia kahwin semalam .

dan aku sangatlah terkejut bin beruk . pergghhh .

aku : What ?? OMK . apsal semua orang nak kawen ?? part bape ?? ok . jeles sekarang .
dia  : part 4 . kawin ngan budak ***** .

dan aku lagi terkejut . best giler budak tu . rezeki dia jumpa imam yang dicari . Imam yang boleh membimbing . and bla bla bla . tkyh la aku nak cerita details sangat pasal ape yang aku borak dengan dia . belum cerita pasal budak yang dah kawin umur 19 tahun . member member sekeliling aku je . but baru tahu tahun nie .

So that, the conclusion is dorang tu umur sebaya ngan aku and they were got married !!! Dan aku baru sedar yang aku dah nak jejak ke umur 20 tahun . Aku rasa macam baru semalam ambil result SPM . Masuk U . Belajar belajar belajar . Rasa macam semalam je jadi senior kat asrama yang ragging budak budak masa orientasi (ok . yang ni auta . aku senior yang baik ) . Rasa macam baru semalam jadi junior dekat UiTM . masih ada kakak senior yang kepala macam tercabut skru . And now , OMG . I'm senior walaupun baru sem 4 . tapi sebab dah takde senior , kira aku la senior . hohohoho . 

And now , budak-budak sebaya aku pun ada yang dah kawin even they are still in their study but it is not the reason untuk dorang tak sambung study . study is study . science student lagi . so , ape nak kesah . janji kau ada matlamat hidup . cukup .

opppsss . lupa pulak . congratulations to all yang dah bina masjid . Semoga kekal hingga ke Syurga . amin . insyaAllah . 

# masih mencari-cari imam yang boleh melindungi diri ini . keep on praying .




4 comments:

  1. Ramai yg kawen muda zaman skrg ni. jangan terkejot beroks sangat. hikhoksss :p

    ReplyDelete
  2. tu la pasal . kadang2 terpikir gk, cepatnye aku besar . lagi2 org keliling kite y kawen. baya2 kite. lg la mcm teruja je . heheheheee >_<

    ReplyDelete
  3. sy ni dh umo 25...lg terase nk kwin bile tgk member skeliling da branak pinak pon...ahaa......skg bru start keje...tgh intai2 calon...hee...sape yg sudi jd seri hati...mza single lg kn...huhu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan ??tkpe2.kumpul duit byk2 dulu .baru 25 . tak tua lagi. tkkn la tkde calon lagi. hahaha. mane tahu sy single ??

      Delete